תיקון תקרים

תקר, בשפה המוכרת לנו הוא פנצ'ר.
הצמיגים שלנו מלאים באוויר בלחץ גבוה. כאשר יש חדירה של חפץ חד כלשהו אל תוך הגומי של הצמיג, בעצם נוצר תקר בצמיג. תקר יכול להיות במידות חומרה שונות ולנוע מחור קטן שעדיין מותיר את רוב האוויר בגלגל ועד לקרע מלא בצמיג והתפוצצות שלו. במצב של תקר בגלגל יש להיעזר בשירות תיקון תקרים כמה שיותר מהר.

אורון סבח, צמיגי אורון, פנצ'ריה בנתניה, צמיגים בנתניה

צמיגי אורון - אורון סבח

ממה נגרם תקר?

לא תמיד יש סיבה מוצדקת לתקר בגלגל ולעיתים קרובות מדובר בחוסר מזל. לרוב תקרים נגרמים בעקבות חפץ חד כלשהו שחדר אל תוך הצמיג או פגע בו.

מדוע אסור לנסוע עם תקר?

כשאנחנו נוסעים ליעד מסוים, בין אם זהו מקום העבודה שלנו, בילוי, קניות או כל מטרת נסיעה כזו או אחרת, המטרה העיקרית שלנו היא להגיע ליעד בשלום ובמהרה. החיים המודרניים יצרו עבורנו מצב בו בנוסף למטרת ההגעה ליעד, אנחנו תמיד ממהרים. תמיד חשוב לנו להגיע כמה שיותר מהר ואנשים רבים חסרי סבלנות לגבי זה. החיים המודרניים גרמו לכך שפנצ'ר או תקר בגלגל אינם מהווים מכשול עבור נהגים רבים ולא מונעים מהם להמשיך בנסיעה שלהם ללא תיקון תקר- רק להגיע כמה שיותר מהר! מה שאותם נהגים לא מבינים ולא מקדישים לו מחשבה היא העובדה שנסיעה עם תקר בגלגל מהווה סיכון משמעותי עבור כל הנמצאים ברכב ובסביבתו ומעשה הרסני ביותר עבור הצמיג.
הנזק המיידי שנגרם מנסיעה עם תקר הוא פגיעה ישירה בצמיג. הג'אנט חותך את הצמיג והופך אותו לבלתי שמיש לתמיד. במצב כזה המכונית בעצם נוסעת על דופן הצמיג שאינו מתוכנן לשאת עומסים כה רבים. השכבות של הצמיג נהרסות בזו אחר זו בקצב מהיר והרי לנו- צמיג טוטאל לוסט.
נזק נוסף שעלול להגרם מנסיעה עם תקר ללא תיקון התקר היא בשלדת הרכב. כאשר יוצאת מהצמיג כמות משמעותית של אוויר, הוא כבר לא ממלא את תפקידו כראוי ואחיזת הכביש מתערערת. השלדה של המכונית הופכת לחשופה ופגיעה ובפרט נפגעים החישוקים והמתלים.
מצב כזה, כאמור, מסכן את הנוסעים ברכב והסובבים אותו- ישנה סכנה מוגברת של אובדן שליטה על הרכב על ידי הנהג וכתוצאה מכך סטייה מהנתיב, התהפכות או תאונה קטלנית. אין שמץ של ספק שנסיעה על תקר בגלגל אסורה ויש להשתמש במיידי בשירות תיקון תקרים!

יש לי תקר בגלגל. מה עליי לעשות?

ישנם מספר שלבים שתצטרכו לעבור במקרה של תקר בגלגל שלכם. ראשית, חשוב לציין שעל מנת לשמור על ביטחונכם ברמה הגבוהה ביותר שניתן, עליכם לבצע החלפת גלגל עקב פנצ'ר אך ורק בצד הדרך במקום שאינו מסכן אתכם או את מי שאיתכם ברכב. יש להימנע מבלימה חדה מדיי אלא להאט בהדרגתיות ותוך כדיי לאתר את המקום הבטוח ביותר לעצירה והחלפת צמיג. דגש חשוב נוסף הוא היצמדות לימין ככל הניתן. לפני היציאה מהרכב בשולי הדרך יש ללבוש את האפוד הזוהר שברכבכם. עם היציאה מהרכב יש להניח את משולש האזהרה מאחורי הרכב במרחק של כמה מטרים ממנו. במידה ויש עמכם עוד נוסעים ברכב, מומלץ שייצאו מהרכב וימתינו במקום בטוח ורחוק מהכביש. במידה ואין לכם צמיג רזרבי תוכלו להנות משירות הפנצריה הניידת שמציעה פנצריית צמיגי אורון. אנו נגיע עד למקום הימצאותכם ונעזור לכם בהחלפת הגלגל לגלגל רזרבי. מכאן, תסעו עד הפנצריה שלנו ושם תהנו משירות תיקון תקרים לצמיג שלכם.

החלפה לגלגל רזרבי באופן עצמאי

הגענו לרגע האמת, הרגע ממנו רבים נרתעים וחוששים- בואו ללמוד איך להחליף גלגל בפנצ'ר בצורה הטובה ביותר בכמה שלבים פשוטים.
ראשית, מה צריך? נדרשים מכם שלושה דברים:

  1. גלגל רזרבי- לרוב מקומו בתא המטען מתחת לשטיחון
  2. מפתח גלגלים
  3. ג'ק

כעת, כשווידאנו שיש בידינו את כל ה"מצרכים", בואו נתחיל- נוודא שהרכב נמצא על משטח ישר, מצב פארקינג, אורות מהבהבים, אפוד זוהר עלינו ומשולש אזהרה מוצב במקומו.
כעת, בשלב ראשון נבדוק האם יש לנו טסה על הגלגל- במידה וכן, נפריד אותה מהצמיג על ידי משיכה. בשלב השני נשתמש במפתח הגלגלים על מנת לפתוח את הברגים של הגלגל על ידי סיבוב שלהם לצד שמאל. נרצה רק לשחרר את הברגים ולא לפתוח עד הסוף.
השלב השלישי הוא הנחת הג'ק. יש להחליק את האצבע מכיוון הגלגל אל החלק הפנימי של הרכב עד 15 ס"מ מהגלגל ושם ישנו סימון של היצרן- זה המיקום המדויק של הג'ק. לאחר הנחת הג'ק בצורה יציבה, נתחיל לסובב את הידית עד שהרכב מתרומם והגלגל מגיע לגובה של כמה סנטימטרים מעל האדמה. כעת, ניתן להוציא את הברגים עד הסוף, להוציא את הגלגל ולהכניס במקומו את הגלגל החלופי. נבריג את הברגים חזרה אל הגלגל החלופי אך לא עד הסוף. לאחר מכן, נוריד את הג'ק ורק אז נבריג את הברגים עד הסוף ונהדק. 

החלפנו לרזרבי- מה עכשיו?

החל מהרגע בו החלפנו לגלגל רזרבי, מותר לנו לנסוע עליו אבל יש להקפיד לנסוע מרחק קצר ככל הניתן ולא להגיע למהירויות גבוהות במיוחד. מטרת הגלגל הרזרבי היא לאפשר לנו לנסוע איתו עד לפנצריה ולהעניק טיפול לגלגל המקורי או לחילופין להחליף את הצמיג.
ישנן שתי סיבות לכך שאסור לנסוע למרחקים על הגלגל הרזרבי:

  1. הגלגל שונה משאר גלגלי הרכב ולכן אחיזת הכביש לא מיטבית עקב חוסר האחידות בין הצמיגים.
  2. כעת אין לנו גלגל רזרבי ברכב ובמידה ונתקל שוב בתקר בגלגל אנו עלולים למצא את עצמינו תקועים במקום שאינו נוח ללא פתרון וללא צמיג חלופי.

צמיגי אורון - פתרונות מגוונים לתקר

אצלינו בפנצריית צמיגי אורון תוכלו להנות משירותי תיקון תקרים 24 שעות ביממה ושישה ימים בשבוע ( לא בשבת). הפנצריה שלנו זמינה עבורכם בכל עת וצוות המומחים שלנו כאן בשבילכם. נתקעתם עם תקר בגלגל? התקשרו עכשיו לצמיגי אורון וזכו לשירות אדיב מהיר ומקצועי במהרה.
הפנצריה שלנו מציעה עבורכם מגוון פתרונות לתקר בצמיג שלכם.
שירות תיקון תקרים- אם החלפתם את הצמיג לגלגל רזרבי, סעו בזהירות לפנצריה שלנו וקבלו תיקון תקרים איכותי ביותר שיבטיח לכם המשך נסיעה בטוחה ורגועה.
שירות החלפת צמיג- במידה והפנצר שלכם אינו בר תיקון או שהצמיג שלכם בין כה וכה מאוד ישן ודורש החלפה תוכלו להנות בצמיגי אורון מייעוץ מקצועי אודות הצמיג המתאים לכם ביותר. אנו נבחר עבורכם את הצמיגים באיכות הטובה ביותר ובמחיר המשתלם ביותר ונתקין אותם ברכבכם למען נסיעה בטוחה.
שירות פנצריה ניידת- חרדים מביצוע החלפת גלגל רזרבי לבדכם? נמצאים במקום לא נוח? בתנאי מזג אוויר שאינם מתאימים? או כל בעיה כזו או אחרת.. התקשרו עכשיו לפנצריית צמיגי אורון ואנו נגיע עד אליכם! ניידת החילוצים שלנו זמינה 24 שעות ביממה ושישה ימים בשבוע ומכילה בתוכה את הציוד המתקדם ביותר לכל סוגי תיקוני התקרים והחלפות הצמיגים. תוכלו להסביר לטכנאים שלנו את הבעיה בה נתקלתם ולקבל שירות מלא עד למקום הימצאותכם. אנו נלווה אתכם עד לפתרון מלא של הבעיה!