צמיגים למשאיות עד 12 טון

בקצרה, דירוג העומס של הצמיג משפיע ישירות על כושר הנשיאה של הרכב. ודירוגי העומס משפיעים גם על צמיגי הנוסעים וגם על צמיגי המשאיות.


לצמיגים יש דירוגי עומס שונים בהתבסס על שילוב של גורמים. דירוגי העומס משתנים לפי גודל הצמיג, הבנייה, היישום ולחץ האינפלציה

אורון סבח, צמיגי אורון, פנצ'ריה בנתניה, צמיגים בנתניה

צמיגי אורון - אורון סבח

צמיגים למשאית

לכל הצמיגים, גדולים וקטנים, יש דירוג עומס מומלץ. "דירוג העומס של הצמיג מוגדר על ידי אחד מארגונים השונים של תעשיית הצמיגים ברחבי העולם. זה נכון בין אם הצמיג הוא צמיג מסוג נוסע או משאית קלה.".

ההתאחדות מפרסמת שנתון שנתי עם טבלאות עומס וניפוח לכל גודל הצמיג. מידע חיוני זה זמין גם בדופן הצמיג. הדופן של צמיג משאית מציגה את כושר העומס המרבי ואת לחץ האוויר המינימלי הנדרש לשאת עומס זה.

אולם הבדל אחד בין צמיגי נוסעים לצמיגים מסחריים הוא שרק לחץ האוויר המינימלי יוצג על צמיג מסחרי ואילו צמיגי הנוסעים כוללים גם לחץ אוויר מרבי. בסיוע חברי התעשייה פותחו לאורך השנים תקני עומס וניפוח תוך התחשבות בגודל תא הכליאה של האוויר בצמיג, לחץ ניפוח ושימוש בצמיגים.

הבנת מידות הצמיגים

כאשר בוחנים מידות צמיגים, נעשה שימוש בשלושה גדלי צמיגים על צמיגי OE למשאיות קלות: P-Metric, LT-Metric ו- Euro-Metric. על פי מדף הצמיגים, משאיות ¼ ו- ½ טון רבות משתמשות ב- P-Metric ו- Euro-Metric, ומשאיות ¾ ו- טון משתמשות במידות LT-Metric.


הרוחב הנומינלי של חתך הצמיג נמדד במילימטרים, ולכן הוא נקרא P-Metric

אינדקס העומס הוא קוד מספרי המציין את העומס המרבי שצמיג יכול לשאת במהירות המצוינת על ידי מדד המהירות שלו בתנאי השימוש שצוינו על ידי היצרן.


בנוסף לשימוש ב- משאיות קלות, P-Metric הוא מונח עולמי ומשמש ברחבי העולם. ה- "P" מייצג נוסעים ונמצא על מכוניות, מכוניות, מיניוואנים, רכבי שטח קטנים, רכבי שטח וכמה משאיות קלות יותר.
צמיגי P-Metric מחולקים לרוב לקטגוריות נוספות: עומס רגיל (SL) ועומס נוסף (XL).


צמיגי עומס רגיל (SL) מיועדים לשימוש יומיומי רגיל. או שסומנו ב- 'SL' אחרי גודל הצמיג או שלא יסומנו כלל. צמיגי עומס נוסף (XL) מתוכננים להיות מסוגלים לשאת עומס גבוה יותר מצמיגי עומס רגיל



LT-Metric הוא גם ביטוי נפוץ, שמייצג 'משאית קלה'. בצמיגים אלה יש את האותיות 'LT' מול גודל הצמיג המעוצב על הדופן, והם נמצאים על טנדרים ובמחלקה 1-3 קלים. רכבים מסחריים. הצמיגים יכולים לשאת עומסים כבדים יותר בגלל לחץ ניפוח מקסימלי גבוה יותר, המשתנה בהתאם לטווח העומס.



צמיגי יורו-מטרי מיועדים לשימוש ברכבי נוסעים. אין להם "P" במספור שלהם. צמיגי יורו-מטרי ו- P-Metric, אם הם באותו הגודל, זהים בממדים עם הבדלים קטנים ביכולות העומס ובטבלאות לחץ האינפלציה.

"צמיגים צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם דרכים סלולות, דרכי עפר וכל מה שביניהם. הצמיגים המתאימים על המשאית והציוד שומרים על בטיחות הנהגים והמשאית."

צמיגים לאורך השנים

מעט השתנה בקשר לצמיגים בעשר השנים האחרונות, כולל ערכי טווח עומס נוספים, צמיגים סופר יחידים ושינוי משאיות נוסף.


בעשר השנים האחרונות יושמו כמה ערכי טווח עומס נוספים להגדלת כושר העומס בגדלים מסוימים. היצרנים הוסיפו קיבולת עומס של 4,500 קילו לצמיגי עומס טווח L 315 / 80R22.5, וגדלו מכושר העומס של 4,100 פאונד בעבר. זה מושג על ידי יישום הגבלת מהירות על הצמיג, יצרני צמיגים השקיעו גם בפיתוח מוצרי גרסת Load Range H, בעלי יכולת עומס מוגברת בהשוואה לאותו צמיג בגרסת Lo Range Range G. מוצרים אלה עוזרים לציי לשאת מטען רב יותר בכל נסיעה, ולהפחית את מספר הנסיעות הכולל.