גדלי צמיגי משאית

גודל הצמיג מתחיל בדרך כלל באות המציינת את הסוג ומסתיים במספר דו ספרתי, המעניק את גודל השפה. בין חלקים אלה תראה מידע נוסף אודות מידת הצמיג ובנייתו.
אורון סבח, צמיגי אורון, פנצ'ריה בנתניה, צמיגים בנתניה

צמיגי אורון - אורון סבח

סוג הצמיג

האות הראשונה מייצגת את סוג הרכב עליו עליכם להתקין את הצמיג. P מציין רכב נוסע או משאית קלה. ככלל, צמיגים אלה דורשים לחצים נמוכים יותר מאשר צמיגים אחרים. LT מייעד משאית קלה, אך אלה מלווים לעיתים קרובות טנדרים גדולים יותר של 3/4 וטון. אם אין אות בהתחלה, הצמיג הוא צמיג יורו-מטרי, המשמש בדרך כלל ברכבי נוסעים. בדוגמה P235 / 75R15, פירוש ה- P הוא שצמיג זה מתאים לרכב נוסעים.

רוחב הצד

בדוק את שלושת המספרים אחרי האות או את שלושת המספרים הראשונים מול סימן קו נטוי אם לצמיג שלך אין אות בהתחלה. מספרים אלה נותנים את מדידת רוחב הצמיג מדופן לדופן במילימטרים. מרבית מדידות הצמיגים מגיעות מהמערכת המטרית, ללא קשר לחברה שמייצרת את הצמיגים. לדוגמא של P235 / 75R15 רוחב של 235 מילימטרים בין דפנות הצד.

"צמיגים צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם דרכים סלולות, דרכי עפר וכל מה שביניהם. הצמיגים המתאימים על המשאית והציוד שומרים על בטיחות הנהגים והמשאית."

יחס ממדים

לאחר סימן הנטוי תראה מספר דו ספרתי. ערך זה מתייחס ליחס הממדים, שהוא אחוז גובה הדופן לרוחבה. בצמיג לדוגמא, P235 / 75R15, 75 הוא יחס הממדים. גובה הדופן של הצמיג הזה מודד 75% מרוחב הדופן.

מבנה הצמיג
בעקבות יחס הממדים, תראה אחת משלוש אותיות – R, B או D. אות זו מספרת על בניית הצמיג. R מציין צמיגים רדיאליים, שחבליהם הפנימיים מונחים בזוויות של 90 מעלות לקווי האמצע של הצמיג. בצמיגי הטיה יש D במצב זה כדי לציין את עיצובם האלכסוני. על סוגים אלה של צמיגים, המיתרים חוצים זה את זה בזוויות של 30 עד 45 מעלות. בעוד שהיו נפוצים בתחילת המאה העשרים, צמיגי הטיה כבר אינם שולטים בשוק. הם הוחלפו בצמיגים רדיאליים עמידים יותר ונוחים יותר.

לצמיגי חגורה יש B כדי לייעד את הפורמט שלהם. צמיגים אלה מערבבים את העיצוב האלכסוני של הטיה עם רצועות נוספות בתוך המבנה. אמנם נדיר, אך יש להם יישומים בכמה משאיות שטח, נגררים ורכבים עתיקים.

עבור הדוגמה , P235 / 75R15, ה- R אומר שהבנייה שלה היא רדיאלית.
דיאמטר גלגל

בעוד שרוחב הדופן משתמש במילימטרים, קוטר הגלגל, הספרות האחרונות אחרי אות הבנייה, מגיע באינץ '. ככל שהמספר כאן גדול יותר, כך גודל הגלגל גדול יותר. אם תחליף את חישוקיך תצטרך להחליף את הצמיגים כך שיתאימו. היזהר בעת שינוי מידות הגלגלים מכיוון שגלגלים גדולים יותר משפיעים על הטיפול ברכב. בצמיג לדוגמא, P235 / 75R15, 15 בקצהו אומר שאתה חייב להתקין אותו על גלגל בקוטר 15 אינץ '.

מדד עומס ושיעור מהירות

לאחר מידע הגודל, תראה שני מספרים ואות. המספרים נותנים את דירוג העומס של הצמיג, בעוד שהאות מציינת את דירוג המהירות. באמצעות P215 / 65R15 85H כדוגמה, ה- 85 נותן את מדד העומס, הנקרא גם דירוג רובד הצמיגים, ו- H מיועד לדירוג המהירות, שאומר לך את המהירות המקסימלית שבה אתה צריך להשתמש בצמיגים. מהירות זו נעה בין 3 קמ"ש ל- 186 קמ"ש.